Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Rabu, 3 Jun 2009

Syok nye balek kampong...

Da lame rasenye x g umah nenek nie…. Sejak balek dari poli ari tuh... (umah nenek tuh bukan jauh sangat pown,, kalo jalan kaki,, 5 minit da sampai... Cuma izan ni jew malas nak g umah nenek).... seronok sangat.. lame da x hirup udara kampung,, selain kampung kat Sabak Bernam (Poli r tuh) .... ni jew satu2 nye kampung yang izan ade kat dunia nih... hehehe.....

Seronoknye,,,,,,,, time ni plak musim buah-buahan... aduyai.... cam tau2 jew pokok2 nie izan nak blek…tu yang doang berbuah lebat2 tuh…. Lagi2 buah durian…. Ahai…. Sedapnya… mase sem 2,, x pat makan puas2….. skang nih,, izan nak lepas kan rindu kat kebun tuh.... buah rambutan ngan manggis blom masak agi.... cume buah durian jew yang da mula gugur... buah yang len baru nak mula berbuah cket2.... ni yang seronok blek kat kampong nih.... tadi makan durian x inagt dunia.... kalo de mak mertua,, die lalu kat sebelah pown,, konfem x perasan... hahaha... alor... lupa lak nak amek gambo durian tuh... ingat nak tunjuk kat koang... tapi da khusyuk sangat makan,, sampi lupa nak amek gambo durian tuh...

Rindu sangat kat nenek... mane tak nye,,, dari kecik dok ngan nenek,,, mase darjah lima baru pindah dok umah mak... tuh yang rindu sangat kat nenek... hehehe.... ape yang nenek tak makan,, izan pown x makan gak,, walaupown x sume.... hehehe... contohnya,,, ikan keli,belukang,sembilang,patin n seangkatan dengannya.... family makan ikan2 tuh,, tapi ikan2 tuh x ley nak masuk pewot izan r... baru sampai tekak da terkeluar balek,, nak wat camne an... hehehe...

Ari tuh,, mase balek,, abang izan amek.. die datang ngan nenek... terkejot gler tengok nenek da kuwus... risonya....makin kecik nenek tuh... rupanya nenek risau anak die sakit... (adik mak yang sakit).. mak pown satu,, acik izan sakit,, die bukan nak bagitau... risau izan x pat jawab exam katenya.. alasan r tuh... malam tuh g umah acik... acik izan dari berisi badannya, da bertukar jadi kuwus... kuwus sangat... nak nangis pown de tengok acik izan macam tuh... Ya Allah selamatkan lah die... Ni sume angkara oang yang dengki tengok perniagaan die brjaya r tuh... semoga oang yang dengki tuh dapat siksaan yang terok kat akhirat nanti... padan muka..... Skang nih,, acik izan kat spital Banting... Besok baru tukar kat Spital Klang... nak wat pemeriksaan yang lebih lanjut...

Ya Allah... semoga Kau panjangkan umur pakcik ku... demi anak-anaknya yang masih kecil dan masih bersekolah... sihatkanlah die seperti biasa Ya Allah... Binasakanlah orang buat die sengsara ya Allah... Balaslah apa yang die buat ke atas pakcik ku, setimpal dengan perbuatannya Ya Allah... Amin.....

3 Komen:

rmartz berkata...

nenek aku pon pernah kene buatan orang.. sebab dengki pasal niaga lah jugak... nasihat aku.. jumpa ustaz or imam masjid... jangan jumpa bomoh.. lagi bahaya.. kerapkan baca quran.. insya-allah ok...

FaTiN AdHa berkata...

stuju ngn rmartz..

.::izan karmila::. berkata...

time kaseh koang...
nih yang sayang koang lbey nih...
hak3...