Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Khamis, 30 Julai 2009

windu kat Koang..

Dak3 poli Sabak Bernam da balek poli ek,, Hak3,, cian koang,, koang antara dak2 poli yang blek awal.. dak poli len,, sume blek mggu depan.. he3.... pape pown all de best key,, ntuk kwan baek izan,, akk2 n adek2 tersayang,, yang kembali ke poli tuh,, jgn nakal2,, blajo leklok,, jgn asyik men jerk.. huhuhu.. yang da abes blajo tuh,, kije leklok k.... kalo yang de sambong blajo tuh,, cayok2.. aja aja fighti... hhuhu..

Selasa, 28 Julai 2009

penatnya..

baru jerk semalam g tau,, x wat pape.. ari nih,, kene wat pasal rekod pekerje lak,, hehehe... kitoang kene buat berempat,, izan,, fatin,, faiz ngan izul.. hehehe...

mase makan tengah hari td,, izan saje r bg msg kat abg izan suh blanje makan,, die kat mane ntah,, pastuh,, mase izan ngah makan,, ttibe jerk de laki kat blakang izan,, upa2nya,, abg izan yang datang,, bg duet.. hehehe... pe gne de abg an,, 2 r bestnye 1 tempat kije ngan abg nih,, tp,, kitoang len unit plak.. aduyai..

k r kawan2,, sok sambong ag.. huhuhu.. da~

Isnin, 27 Julai 2009

hari ini dalam sejarah..

salam para blogger... huhuhu,, hari first g praktikel di Majlis Daerah Kuala Langat, Selangor.. mase bgn tdo jerk pg td,, der oang bg msg,, cam bese r,, kate2 semangat,, yg bestnye dr fatin n haninah.. malam tuh pown,, dapat guk kate2 semangat dr zati,, kak kama,, amat,, pidot,, n dak2 klas izan.. time kaseh koang.. leh ilangkan rase gemuruh kat ati nih.. huhuhu..

mase g praktikel pg td grak dr umah kol 7.40pg,, hehehe,, umah dekat la konon.. pastuh,, br sampi depan ILP kuala langat,, da kol 7.50.. pergh... lambat gle izan tunggang moto... hak3.. da tuh,, izan pe lg,, pecut r.. terpakse r lalu jln shortcut(jln nk g kanchong).. huh,, selamat ramai oang.. da r nak ujan lak tuh.. sampi jerk kat MDKL tuh,, da kol 8.. aduyai.. mane lak doang nih,, izan da kene tggl ker?? pastuh,, izan dok lepak r kat lobi tuh.. oang kat MDKL tuh,, dok rilex thumb print ag.. skali tgk jam kat ats tuh,, bru kol 7.50,, ceh,, sape kah gerangan yg mencepatkan jm tgn izan tuh.. pape pown,, time kaseh la yek..

da 2 3 mnt izan tggu,, dtg ler dak praktikel dr poli kulim,, hehehe,, de geng,, dak klas izan dr poli pown,, br smpi.. ish3,, da kol 8 tuh,, kami g naek kat unit pengurusan.. da lbey kuang kol 9 tuh,, br kitoang di bawa g merayap oleh kak fazla ker semua unit yg ade kat MDKL tuh.. nape lmbat sgt?? ye r,, kitoang kene tggu dak praktikel laen,, tggu punya tggu,, doang x smpi2.. rse cam nk blasah jerk doang tuh.. hehehe..

kitoang kene dok kat unit pengurusan selama 2 mggu sbelum di hantar ke unit masing2,, yg lapor dri ari nih,, 3 oang jerk,, 2 oang dr poli sabak,, 1 dr poli kulim.. nama die,, siti fatin amirah..

da blek merayap tuh,, kitoang d ajr cmne nak potostet.. hehehe.. pastuh,, izan disuruh wat sjil.. drpd dok melangut jerk,, bek tlg oang tuh.. de gak paedah nye.. pas rehat kol 2 tuh,, sume ahli majlis,, g angkat sumpah kat blek mesyuarat.. unit pengurusan tuh,, lengang gle.. kitoang da r x derk kije.. buhsannye.. sok,, x tau r kitoang kene wat pe lak.. huhuhu.. tggu jerk la ek..

Ahad, 26 Julai 2009

balek kenduri kawen

lepas zohor td,, izan g umah kawan izan kawen,, huhuhu,, tuh pown,, mase sampi tuh,, dorang ngah makan beradab.. hehehe.. izan g ngan madiana,, ngan adek izan.. abg izan jd driver... hak3.. cian die..  tema die warne biru n coklat.. suami die oang ganu.. ganu mari... hehehe..

td x sempat nk cite sgt ngan die.. ye lar,, bz an.. da r lame x jmpe.. huhuhu... die r kawan izan yg meniru mase exam bi form 2.. siap past2 kertas ag.. hak3.. 

kepada kawan-kawan izan yang nak g li sok,, selamat menjalani latihan industri dengan jayanya,, hehehehe,, dan kepada kawan2 izan yang nak blek poli tuh,, selamat kembali ke poli tercinta.. hak3..

ha?? gambo izan di apartment??

kalo koang x caye,, leh r bli mjlah apartment sesi julai-september... huhuhu,, kat muka surat,, koang cari  sendiri... hak3... bkan izan soang jerk yg ade,, dalia,, kak mija,, abg suhaimi,, fizul,, n rmai lagi.. yg kat ats lak,, de gambo man in black... hak3.. gambo abg piie ngan dak DUP sem1,, (mase gambo 2 di ambil).. 

mase tuh,, kitoang kat syarikat alaf 21,, kat Shah Alam.. ikot JPK nye rombongan sambil blaja.. ingat an nak post ari tuh,, tp lp lak,,, hehehehe...  koang bc r sndiri kat mjlah tuh,, repoter tuh tlis pe psl kitoang..  kang tlis lbey2 kang,, de plak yg jlez,,, hehehehe...

Jumaat, 17 Julai 2009

harry porter kembali...

da lame da izan x on9,, windu r plak... hehehe,, semalam,, izan g tengok cite harry porter n half blood prince.. ngan akak,, n adek2... 

ingat an best,, upanya,, x best pown,, cdeh tol,, c dombledore da mati,, a.k.a meninggal r.. c prof snape yg bunuh,, pstuh,, c ron,, da cple ngan harmonie,, hehehe.. c harry x lawan pown ngan oang jhat tuh,, lbah2 c hagrid,, da mati guk.. cian kat hagrid.. 

 da r tgok malam lak tuh,, bleknye,, kol 12,, smpi umah kol 12 lbey,, syukur mak x marah,,, hehehe... kire laju guk r akk izan drive smalam,, ye r,, jln lengang,, x bnyak kete.... lmpu mrah pown men redah jerk... hak3.. slumber jerk... 

siang td plak g petik rambutan gading kat umah kwn acik,, hehehe,, akak yg pnjat,, izan??? gayat woooo... hehehe... izan cme petik yg bwh jerk.. sedap woooo... 

 

Ahad, 12 Julai 2009

JuMpE LaGi MinGgU DePaN

Assalam para blogger,, hampir sminggu gak la izan x mengpost cerita terbaru kat blog nih... nak kate bz tuh,, x ler sgt,, hehehe....

semalam izan g kondangan kat umah sebelah,, anak die kawen,, pergh,,, tema purple lak plak,, aduyai.. nih yang jelez nih... x lar meriah sgt... maybe,, sbelah pengantin lelaki kowt.. isteri nye,, oang kelantan.. semart lak  pengantin lelaki nye pkai bju tentera..

ingat an,, nak tolong rewang ari jumaat tuh,, tapi,, izan g ikot akak merayap g petik buah rambutan kat kebun acik..  mak jerk lar yang tolong oang tuh... hehehe...

blek jerk dari kondangan tuh,, izan g lak ikot acik g pasang meja beradab kat kg sg. Buaya,, tema die,, ijau putih.. aduyai... tuh pown,, wrne favourite izan gak.. pastuh,, sempat ag g umah sedara nenek g petik rambutan kuning lak.. hehehe... 

lepas nih,, seminggu ler kite x berjumpe ek,, laptop nih akan di bawa ke klang... cdehnye,, k r kawan2,, jumpe lagi minggu depan... chow,, chin,, chou..

Sabtu, 4 Julai 2009

TuLiSaN LaMbAnG PeRiBaDi KoAnG??

Ermmm,, pe kate kite tengok personaliti diri koang melalui tulisan korang... Mungkin ini hanya kebetulan ataupown,, mungkin,, ade benarnya,, hehehehe...

Jom kite tengok,,,

Tulisan Menegak,,

individu jenis ini,, dianggap individu yang 'cool' dan bijak mengawal emosi.. kedamaian dan kegirangan adalah faktor yang paling diutamakan dalam kehidupan seharian.. sekiranya berhadapan dengan sebarang masalah,, korang lebih gemar mengambil jalan tengah bagi mengelakkan pertengkaran dari berlanjutan...

Tulisan condong ke kanan,,

peramah dan mudah bergaul,, itulah personaliti terhampir yang mampu menggambarkan individu yang memiliki tulisan sebegini... sikap beraninya juga menjadikan orang di sekelilingnya berasa selamat untuk dok dekat ngan die.. biasanya,, individu ini,, mempunyai ramai kawan,, mesti kehidupan korang sentiasa ceria dan menyeronokkan..

Tulisan condong ke kiri,,

individu jenis ini,, sering dianggap 'moody' dan kuang ramah,, faktor pemalu,, mungkin menjadi penyebab utama mengapa mereka sukar bergaul ngan oang di sekeliling mereka,, lagi2 kalo baru pindah.... hm,, sudah masenya,, koang berubah..

Tulisan Bulat-Bulat,,

huruf2 yang koang tulis tuh,, nampak sekata n cantek jerk,, tulisan koang nih,, sering dianggap cantik,, individu yang memiliki tulisan ni plak,, memiliki sifat tanggungjawab dan penyanyang yang tinggi dalam diri... dari segi emosi plak,, koang nih,, agak sensitif,, dan kadang2 bersifat emosional...

Tekanan,,

jikalau koang suka menulis dengan menekan dengan kuat sehingga meninggalkan kesan pada helaian yang kat sebelah tuh,, koang dikatakan memiliki kesihatan yang baik,, cergas,, pantas,, dan ade r siket agresif... namun,, kalo bukan plak,, koang dianggap kuang bertenaga dan mudah dijangkiti penyakit... 

koang dikategori kan yang mane satu??? hehehehe,,, lu pikir r sendiri... hak3...

p/s: kalo x btol tuh,, nasib koang r... hehehe..

Jumaat, 3 Julai 2009

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM .......adalah sangat singkat namun
kadangkala sangat sulit untuk di ucapkan. Dalam hadis Rasullullah dikatakan:
 
Barang siapa yang membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM sebanyak 21 kali sebelum tidur maka:
 
 1. Dia akan dihindari dari meninggal dalam keadaan terkejut/mendadak.
 2. Dia akan dihindari dari meninggal/bahaya tenggelam.
 3. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya kebakaran.
 4. Dia akan dihindari dan dilindungi dari bahaya rompakan..
 
Alkisah ada seorang Isteri yang selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM setiap kali melakukan sesuatu, dalam membuka, menutup dan mengunci pintu/almari, menaruh dan mengambil barang/sesuatu, membuka dan memakai pakaian, masuk dan keluar rumah, naik dan turun dari kenderaan, dll. Pokoknya selalu membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM pada saat akan melakukan sebarang aktiviti.
 
Sehingga dengan kebiasaannya tersebut sang suami merasa kesal dan akhirnya terlintas dibenaknya untuk menguji sang isterinya tersebut. Lalu suatu ketika sang suami memberikan emas kepada isterinya dan mengatakan: "Wahai isteriku, ini aku amanahkan emas kepadamu. Simpanlah baik-baik."
 
Lalu sang isteripun menerimanya dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan membuka almari dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menaruh emas tersebut dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dan menutup/mengunci almari dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM.

Setelah beberapa hari dan kebetulan si isteri tidak ada di rumah, maka sang suami mengambil emas tersebut dari dalam almari dan membuangnya ke laut. Lalu ia kembali ke rumah dan ketika isterinya pulang dia pun meminta kepada isterinya untuk mengambilkan emas yang diamanahkan beberapa waktu lalu.


Lalu sang isteri pun masuk ke kamar dan dengan mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dia pun membuka pintu almari tempat ia menyimpan emas tersebut. Lalu mengambil emas yang saat itu dalam keadaan basah (air laut) lalu menyerahkannya kepada suaminya.

 Melihat emas tersebut basah sang isteri pun menjadi bingung dan bertanya kepada suaminya, lalu sang suami pun bersujud dan beristighfar dan setelah itu menceritakan kejadian yang sebenarnya bahawa dia (suami) telah membuang emas tersebut ke laut tanpa pengetahuan sang isteri dengan tujuan untuk mengetahui manfaat dari BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM.

 
Dari cerita diatas maka kita dapat melihat kesaktian dari kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM selain dari itu masih banyak lagi manfaatnya iaitu:
 
Kita disarankan untuk membaca BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM ketika kita akan mengambil dan menaruh pakaian di gantungan, baik yang pakaian baru maupun yang baru kita gunakan. Tujuannya adalah agar pakaian tersebut tidak digunakan oleh makhluk lain (gol. Jin), ini dapat kita lihat apabila kita menaruh pakaian maka ketika kita gunakan kadang terasa gatal dan tidak nyaman. Memang kita biasa mengatakan bahawa itu adalah pengaruh lembab ataupun sebagainya namun pada dasarnya pakaian tersebut telah digunakan oleh makhluk lain dengan cara mereka.

Keutamaan kalimat BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM adalah lebih untuk kaum wanita (lelaki juga) karena banyak juga dari golongan wanita yang tanpa disedari olehnya sendiri (wanita tersebut) bahawa dia telah melakukan hubungan fizikal dengan golongan jin. Mungkin terdengar tidak masuk akal namun ini benar adanya. Oleh kerana itu kepada kaum wanita mulailah membiasakan diri untuk membacanya.
 

Demikian sedikit penjelasan dan cerita mengenai keuntungan yang dapat kita peroleh dari mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam melakukan aktiviti kita sehari-hari, semoga setelah membaca ini kita semua mulai dapat membiasakan diri untuk mengucapkan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM dalam melakukan aktiviti kita sehari-hari.

izan amek nih dari emel yang along izan bagi... hehehe..

Iblis Datang Menganggu Manusia Ketika Saat Kematian

Syaitan dan Iblis akan sentiasa mengganggu manusia, bermula dengan memperdayakan manusia dari terjadinya dengan setitik mani hinggalah ke akhir hayat mereka, dan yang paling dahsyat ialah sewaktu akhir hayat iaitu ketika sakaratul maut. Iblis mengganggu manusia sewaktu sakaratul maut disusun menjadi 7 golongan dan rombongan.

Rombongan 1

Akan datang Iblis dengan banyaknya dengan berbagai rupa yang pelik dan aneh seperti emas, perak dan lain lain, serta sebagai makanan dan minuman yang lazat lazat. Maka disebabkan orang yang di dalam sakaratul maut itu di masa hidupnya sangat tamak dan loba kepada barang barang tersebut, maka diraba dan disentuhnya barangan Iblis itu, di waktu itu nyawanya putus dari tubuh. Inilah yang dikatakan mati yang lalai dan lupa kepada Allah SWT inilah jenis mati fasik dan munafik, ke nerakalah tempatnya.

Rombongan 2

Akan datang Iblis kepada orang yang didalam sakaratul maut itu merupakan diri sebagai rupa binatang yang di takuti seperti, Harimau, Singa, Ular dan Kala yang berbisa. Maka Apabila yang sedang didalam sakaratul maut itu memandangnya saja kepada binatang itu, maka dia pun meraung dan melompat sekuat hati. Maka seketika itu juga akan putuslah nyawa itu dari badannya, maka matinya itu disebut sebagai mati lalai dan mati dalam keadaan lupa kepada Allah SWT, matinya itu sebagai Fasik dan Munafik dan ke nerakalah tempatnya.

Rombongan 3

Akan datang Iblis mengacau dan memperdayakan orang yang di dalam sakaratul maut itu dengan merupakan dirinya kepada binatang yang menjadi minat kepada orang yang hendak mati itu, kalau orang yang hendak mati itu berminat kepada burung, maka dirupai dengan burung, dan jika dia minat dengan kuda lumba untuk berjudi, maka dirupakan dengan kuda lumba (judi). Jika dia minat dengan dengan ayam sabung, maka dirupakan dengan ayam sabung yang cantik. Apabila tangan orang yang hendak mati itu meraba raba kepada binatang kesayangan itu dan waktu tengah meraba raba itu dia pun mati, maka matinya itu di dalam golongan yang lalai dan lupa kepada Allah SWT. Matinya itu mati Fasik dan Munafik, maka nerakalah tempatnya.

Rombongan 4

Akan datang Iblis merupakan dirinya sebagai rupa yang paling dibenci oleh orang yang akan mati, seperti musuhnya ketika hidupnya dahulu maka orang yang di dalam sakaratul maut itu akan menggerakkan dirinya untuk melakukan sesuatu kepada musuh yang dibencinya itu. Maka sewaktu itulah maut pun datang dan matilah ia sebagai mati Fasik dan Munafik, dan nerakalah tempatnya

Rombongan 5

Akan datang Iblis merupakan dirinya dengan rupa sanak saudara yang hendak mati itu, seperi ayah ibunya dengan membawa makanan dan minuman, sedangkan orang yang di dalam sakaratul maut itu sangat mengharapkan minuman dan makanan lalu dia pun menghulurkan tangannya untuk mengambil makanan dan minuman yang dibawa oleh si ayah dan si ibu yang dirupai oleh Iblis, berkata dengan rayu merayu Wahai anakku inilah sahaja makanan dan bekalan yang kami bawakan untukmu dan berjanjilah bahawa engkau akan menurut kami dan menyembah Tuhan yang kami sembah, supaya kita tidak lagi bercerai dan marilah bersama kami masuk ke dalam syurga.ť

Maka dia pun sudi mengikut pelawaan itu dengan tanpa berfikir lagi, ketika itu waktu matinya pun sampai maka matilah dia di dalam keadaan kafir, kekal ia di dalam neraka dan terhapuslah semua amal kebajikan semasa hidupnya..

Rombongan 6

Akan datanglah Iblis merupakan dirinya sebagai ulamak ulamak yang membawa banyak kitab kitab, lalu berkata ia: "Wahai muridku, lamalah sudah kami menunggu akan dikau, berbagai ceruk telah kami pergi, rupanya kamu sedang sakit di sini, oleh itu kami bawakan kepada kamu doktor dan bomoh bersama dengan ubat untukmu."ť Lalu diminumnya ubat, itu maka hilanglah rasa penyakit itu, kemudian penyakit itu datang kembali. Lalu datanglah pula Iblis yang menyerupai ulamak dengan berkata: "Kali ini kami datang kepadamu untuk memberi nasihat agar kamu mati didalam keadaan baik, tahukah kamu bagaimana hakikat Allah?"

Berkata orang yang sedang dalam sakaratul maut: "Aku tidak tahu."

Berkata ulamak Iblis: "Ketahuilah, aku ini adalah seorang ulamak yang tinggi dan hebat, baru sahaja kembali dari alam ghaib dan telah mendapat syurga yang tinggi. Cubalah kamu lihat syurga yang telah disediakan untukmu, kalau kamu hendak mengetahui Zat Allah SWT hendaklah kamu patuh kepada kami."

Ketika itu orang yang dalam sakaratul maut itu pun memandang ke kanan dan ke kiri, dan dilihatnya sanak saudaranya semuanya berada di dalam kesenangan syurga, (syurga palsu yang dibentangkan oleh Iblis bagi tujuan mengacau orang yang sedang dalam sakaratul maut). Kemudian orang yang sedang dalam sakaratul maut itu bertanya kepada ulamak palsu: "Bagaimanakah Zat Allah?" Iblis merasa gembira apabila jeratnya mengena.

Lalu berkata ulamak palsu: "Tunggu, sebentar lagi dinding dan tirai akan dibuka kepadamu."
Apabila tirai dibuka selapis demi selapis tirai yang berwarna warni itu, maka orang yang dalam sakaratul maut itu pun dapat melihat satu benda yang sangat besar, seolah olah lebih besar dari langit dan bumi.
Berkata Iblis: "Itulah dia Zat Allah yang patut kita sembah.."
Berkata orang yang dalam sakaratul maut: "Wahai guruku, bukankah ini benda yang benar benar besar, tetapi benda ini mempunyai jihat enam, iaitu benda besar ini ada di kirinya dan kanannya, mempunyai atas dan bawahnya, mempunyai depan dan belakangnya. . Sedangkan Zat Allah tidak menyerupai makhluk, sempurna Maha Suci Dia dari sebarang sifat kekurangan. Tapi sekarang ini lain pula keadaannya dari yang di ketahui dahulu. Tapi sekarang yang patut aku sembah ialah benda yang besar ini."
Dalam keraguan itu maka Malaikat Maut pun datang dan terus mencabut nyawanya, maka matilah orang itu di dalam keadaan dikatakan kafir dan kekal di dalam neraka dan terhapuslah segala amalan baik selama hidupnya di dunia ini.

Rombongan 7

Rombongan Iblis yang ketujuh ini Iblis terdiri dari 72 barisan sebab menjadi 72 barisan ialah kerana dia menepati Iktikad Muhammad SAW bahawa umat Muhammad akan terbahagi kepada 73 puak (barisan). Satu puak sahaja yang benar (ahli sunnah waljamaah) 72 lagi masuk ke neraka kerana sesat.

Ketahuilah bahawa Iblis itu akan mengacau dan mengganggu anak Adam dengan 72 macam yang setiap satu berlain di dalam waktu manusia sakaratul maut. Oleh itu hendaklah kita mengajarkan kepada orang yang hampir meninggal dunia akan talkin Laa Ilaaha Illallah untuk menyelamatkan dirinya dari gangguan Iblis dan syaitan yang akan berusaha bersungguh-sungguh mengacau orang yang sedang dalam sakaratul maut.
"Ajarkan oleh kamu (orang yang masih hidup) kepada orang yang hampir mati itu: Laa Ilaaha Illallah."
 
Khamis, 2 Julai 2009

jom ber messenger gne IM Radius plak..

salam ukhwah para blogger... arituh,, bile izan ngah cek email,, izan de jumpe akak izan ajak ber mesej gne radius lak.. IM Radius nih,, lbey kuang cam ym gak.. hehehe.. jom ber radius... hak3..

kat radius nih,, walaupun,, cam ym,, tapi,, die nih,, len sket.. koang ley tgk kat bwh nih..

bila koang da abes sing up,, koang akan jumpe box nih.. kalo koang rajin,, koang klik r next tuh sampi abes.. kat situ,, die ade menerangkan pasal radius tuh ..

kat sini plak,, koang bley cari kawan2 kat suluruh pelusuk dunia (agaknye lar),,, hehehe...

koang ley sign in gne yahoo,, massenger,, ataupown gne radius,, yg lagi 2 tuh,, pe bende ntah name die.. x tau r plak.. hehehe... ble koang sign in gne yahoo,, die akan senaraikan kawan2 koang kat situ,, kalo gne radius pown,, same gak.. kalo koang nak gne lbey dari satu,, ermmm,, koang explore sendiri r ek..

ni plak,, tmpt koang nak setting koang nye radius tuh.. hehehe... pe kate koang joint izan gne radius nih,, sape yang da de radius tuh,, ley r add izan kat sakuraizan@yahoo.com... hehehe..kalo x dew,, t izan add ek,, ;),, akhir kate dari izan,, jom r kte explore mende nih ramai2... hak3...