Pages

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Selasa, 30 Jun 2009

Award dari Firdausi


Peraturan yang perlu dipatuhi :

1. Letak award di blog

Da masok an da..

2. Beri award ni kepada 10 blogger yang rapat dengan anda atau yang anda senangi dan memberi inspirasi kepada anda

1. ena
2.asked
3.pika
5-10. yg len,, dak2 nih,, da bg.. hehehe..

3. Memberitahu penerima award ni dengan memberikan komen di blog mereka...
Okey,,


x dapat asrama mulai taun Depan??

MAKLUMAN PENEMPATAN ASRAMA PSIS SESI 2010

Pihak pengurusan PSIS telah membuat ketetapan bahawa mulai sesi Januari 2010 dan seterusnya, semua pelajar semester 4, semester 5 dan semester 6, TIDAK DITAWARKAN penginapan asrama PSIS. Ketetapan ini juga digunapakai kepada semua pelajar yang melanggar peraturan dan disiplin asrama PSIS. Sebarang kemusykilan, sila berhubung dengan Pengetua Asrama PSIS

Sekian.

Keratan tuh,, izan amek kat laman web PSIS,,, kalo koang x caye,, leh r tgk sendiri,, ape??? laman web die?? x kan laman web poli pown x tau kowt...

Sedehnye,,, x aci2.... mane leh camtuh,, da tuh,, kitoang nak dok mane nanti.... HHP x aci......

Jumaat, 26 Jun 2009

TenTaTiF PRogRaM PeRJuMPaaN KHaS PeRSaTuaN UkHuWaH PSIS 27 JuN 2009

HARI PERJUMPAAN KHAS
PERSATUAN UKHUWAH PSIS
27hb Jun 2009
(Sabtu)


11.00 - 11.30 pagi
Ketibaan ahli-ahli PU

11.30 - 11.35 pagi
Bacaan Doa

11.40pagi - 1.00 petang
Perancangan strategi jangka masa pendek

1.00 - 2.30 petang
Solat Zohor di Masjid Negara
Makan tengahhari bersama-sama ahli

3.00 - 4.00 petang
Perancangan strategi jangka masa panjang

4.00 petang
Bersurai


*Makanan dan minuman adalah dibawah tanggungan sendiri


Khamis, 25 Jun 2009

Berita Gumbira

Salam ukhwah para blogger,, moga koang sume dicucuri rahmat Yang Maha Esa.. hehehe,, ari nih,, izan nak kongsi berita gumbira ngan koang sume... hehehe... 

Berita gumbira yang pertama,, Hanis Abdul Aziz a.k.a Mak Cik Hanis ~dak kelas izan~(wakaka) da selamat dapat baby... ooppss,, maksud izan,, dapat anak buah... hehehehe... baby gurl ag... namanya,, Amni Batrishah... ermmm,, sedap name tuh... congratulate hanis....

Yang kedua,, anak angkat mak izan akan melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah... course pe ntah,, lupe lak nak tanye,, selama 4 taun... congratulate to abg mirul Azhan...

Yang ketiga lak,, ermmm... izan dapat soang abg angkat,,, hak3,,, dak poli gak,,, tapi,,, x tau r koang kenal ke x,, rase2 nye,, koang kenal kowt.... namenye,, disecret an,, huhuhu... baru declare semalam... hehehe... 

Yang keempat lak,, kawan baek izan nih,, die g jumpe mak mertua die ari nih,,, oopppssss,, bakal mak mertua... hak3... sonok die ari nih... namanya,, terpakse disecret an,, coz atas permintaan beliau.. takowt jatoh saham katenye,,, hak3.. congratulate to p****....  hak3... kalo sape dapat teka tuh,, dikira hebat r tuh an,,, hak3... 

p/s-1: nis,,, oppss,, makcik Hanis jage anak buah ko tuh leklok... hak3...  kem salam kat akak ko tau..

p/s-2: Amat,, cepat teka sape abg angkat kite,, kalo ko dapat teka an,, mmg ko teror r.. hehehe...

Rabu, 24 Jun 2009

TriP To BuKiT JuGrA

Salam Blogger… Huh,, buhsan tol dok kat umah nih,, akibat kebosanan yang melanda,, izan pown g ler berjogging ngan acik n adik-adik,, kitoang g 2 ari.. sebenarnye,, bukit jugra tuh,, x ler jauh mane,, 10 minit jew dari umah,, kalo naek basikal,, 20 minit jer,,, hak3…

Daripada dok kat umah jer,, bek ler izan g melihat keindahan alam ciptaan Allah nih,, Best sangat kalo da naek kat bukit nih,, macam2 kite leh nampak dari atas,, 

Bandar Temasya / Jugra, kedudukannya di kawasan tinggi dikatakan mudah untuk mengawasi keselamatan kawasan tersebut. Jugra juga dikenali sebagai pelabuhan yang penting dari segi perdaganang selain dari Melaka.

Langat begitu istimewa jika dibandingkan dengan daerah lain di Selangor kerana keadaannya yang aman. Mungkin atas dasar inilah Sultan Abdul Samad menjadikan Langat tempat baginda bersemayam dan memerintah Kerajaan Selangor bukannya Kuala Selangor.

Semasa pemerintahan baginda Kuala Langat berpusat di Bandar Temasya. Sejak 1857 hingga 1898 baginda bersemayam di Jugra. Berlakulah pergeseran di kalangan para pembesar dan kerabat diraja. Akhirnya yang dilantik sebagai Yang Di Pertuan baru ialah Raja Abdul Samad.
Bukit Jugra pada asalnya bernama Tanjung Kera tetapi setelah Sultan Abdul Samad menetap di Tanjung Kera namanya ditukar kepada Bandar Temasya.

Jugra meliputi kawasan dari Bukit Jugra, Kg. Sg. Arak bersempadan dengan Kelanang dan Pekan Chodoi

Beberapa tapak bersejarah telah dikenalpasti di dalam Daerah Kuala Langat :
Istana Bandar
Masjid Bandar
Istana Long Puteri / Maimun
Istana Jugra
Kompleks Makam Diraja
Penjara Jugra
Pejabat Daerah Lama Kuala Langat
Stor tempat simpan peluru
Sekolah Kebangsaan Bandar
Kampung Sungai Lang
Hatters Castle, Carey Island
Tapak jeti (Pengkalan Batu Hampar)

Ermm,,, kalo koang datang sini suatu hari nanti,, singgah r kat Bukit Jugra yang tersimpan  banyak sejarah dan pelbagai khazanah...

 

 


 
Selasa, 16 Jun 2009

soklan ntuk koang

koang memang pandai kalo dapat jawab soklan nih...

soklan die cam gini,,,

Abu mahu membeli sepasang kasut berharga RM97 tapi tiada duit... Abu meminjam duit dari ibu RM50 dan akak RM50 , sekarang,, Abu ada RM100.. Abu pown beli la kasut tuh,, dan baki duit tuh ialah RM3... Abu pown memulangkan RM1 pada ibu,, dan RM1 pada akak..

Sekarang,, hutang Abu dengan ibu RM49,, dan akak RM49.. Dalam tangan Abu tinggal RM1.. Masalahnye,, RM49+RM49=RM98. Campor RM1 dalam tangan Abu jadi RM99.. Mana RM1 lagi??

kalo Koang pandai,, selesaikan masalah ini cepat!!!! hak3...

Selamat Menjawab...

Isnin, 8 Jun 2009

kawan

1)kawan tu bkn mcm main FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak.. 
2)kawan tu bkn mcm main SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak... 
3)kawan tu bkn mcm main RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang.. 
4)kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang.. 
5)kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai. 
6)kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul.. 
7)kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
8)kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. kejap ade kejap takde.. 
9)kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik. 
10)lagi..... kawan tu mcm ape ye???? Haa..kawan tu mcm korang la. . bila saya postkan ayat nih , awak akan baca ayat saya dgn teliti sampai habis.
Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.

Sabtu, 6 Jun 2009

Kebuhsanan melanda

Hari hari yang kulalui begitu membuhsankan,, arghhhhh.... rase cam nak g merayap jerk... tapi malas lak... hehehe... akibat kebuhsanan yang berlipat kali ganda,, eden pown nganto la meseg yang camgini bunyiknyew kepada kawan-kawan yang eden rase nak bagi... hehehe... yang x dapat tuh,,, baca lah kat cni ek....

” PeRSaHaBaTaN UmPaMa bInTaNg,,, SeNtIsA KeKaL Di aTaS SaNa,, TaPi TaK SeLaLuNyA MuNcUl DaN BeRSiNaR.... BeGiTuLaH jUgA IbArAtNyA SaHaBaT,, tak SeLaLu Di SiSi,, TaPi TeTaP Di HaTi”

Ni lah hasil dari menganto mesej tersebut....

Anis dak skola eden dulu...

” Secebis kasih membuatkan kita sayang,, seucap janji membuatkan kita percaya,, sekecil luka membuatkan kita kecewa,, tapi sebuah persahabatan selamaya bermakna”

Ahmad Zulhilmi

” sahabat bukan 1 tapi beribu,, bukan sebentar tapi selamanya,, bukan untuk dimusuhi tapi disayangi,, bukan untuk dilupai tapi diingati,, bukan hanya disini tapi di mana-mana,, bukan setakat ari ini,, tapi sehingga hujung nyawa”

Izzati Sulaiman

”Bila mempunyai teman,, hargainya,, sayanginya,, bersikap jujur padanya,, kerana teman,, keikhlasannya tak dapat dilihat dan hanya akan dirasai bila tiada...”


Fatin Hashim

”Tuhan ku mohon kepadaMu, sentisalah berkati wanita ini dalam apa jua dia lakukan,, janganlah pernah meningglakan dia keseorangan kerana diaamat memerlukan cinta kasihMu,, pimpinlah setiap langkahnyaagar dia terhindar dari segala macam bahaya dan kejahatan.. aku mohon semua ini kerana aku menyanyangi wanita ini...”

Terharu den bile terbaca ayat doang nih... terima kasih banyak-banyak diucapkan kepada koang... hehehe...







Rabu, 3 Jun 2009

Syok nye balek kampong...

Da lame rasenye x g umah nenek nie…. Sejak balek dari poli ari tuh... (umah nenek tuh bukan jauh sangat pown,, kalo jalan kaki,, 5 minit da sampai... Cuma izan ni jew malas nak g umah nenek).... seronok sangat.. lame da x hirup udara kampung,, selain kampung kat Sabak Bernam (Poli r tuh) .... ni jew satu2 nye kampung yang izan ade kat dunia nih... hehehe.....

Seronoknye,,,,,,,, time ni plak musim buah-buahan... aduyai.... cam tau2 jew pokok2 nie izan nak blek…tu yang doang berbuah lebat2 tuh…. Lagi2 buah durian…. Ahai…. Sedapnya… mase sem 2,, x pat makan puas2….. skang nih,, izan nak lepas kan rindu kat kebun tuh.... buah rambutan ngan manggis blom masak agi.... cume buah durian jew yang da mula gugur... buah yang len baru nak mula berbuah cket2.... ni yang seronok blek kat kampong nih.... tadi makan durian x inagt dunia.... kalo de mak mertua,, die lalu kat sebelah pown,, konfem x perasan... hahaha... alor... lupa lak nak amek gambo durian tuh... ingat nak tunjuk kat koang... tapi da khusyuk sangat makan,, sampi lupa nak amek gambo durian tuh...

Rindu sangat kat nenek... mane tak nye,,, dari kecik dok ngan nenek,,, mase darjah lima baru pindah dok umah mak... tuh yang rindu sangat kat nenek... hehehe.... ape yang nenek tak makan,, izan pown x makan gak,, walaupown x sume.... hehehe... contohnya,,, ikan keli,belukang,sembilang,patin n seangkatan dengannya.... family makan ikan2 tuh,, tapi ikan2 tuh x ley nak masuk pewot izan r... baru sampai tekak da terkeluar balek,, nak wat camne an... hehehe...

Ari tuh,, mase balek,, abang izan amek.. die datang ngan nenek... terkejot gler tengok nenek da kuwus... risonya....makin kecik nenek tuh... rupanya nenek risau anak die sakit... (adik mak yang sakit).. mak pown satu,, acik izan sakit,, die bukan nak bagitau... risau izan x pat jawab exam katenya.. alasan r tuh... malam tuh g umah acik... acik izan dari berisi badannya, da bertukar jadi kuwus... kuwus sangat... nak nangis pown de tengok acik izan macam tuh... Ya Allah selamatkan lah die... Ni sume angkara oang yang dengki tengok perniagaan die brjaya r tuh... semoga oang yang dengki tuh dapat siksaan yang terok kat akhirat nanti... padan muka..... Skang nih,, acik izan kat spital Banting... Besok baru tukar kat Spital Klang... nak wat pemeriksaan yang lebih lanjut...

Ya Allah... semoga Kau panjangkan umur pakcik ku... demi anak-anaknya yang masih kecil dan masih bersekolah... sihatkanlah die seperti biasa Ya Allah... Binasakanlah orang buat die sengsara ya Allah... Balaslah apa yang die buat ke atas pakcik ku, setimpal dengan perbuatannya Ya Allah... Amin.....